پیش نویس ها

مجله اینترنتی

تفاوت زن و مرد از نظر ساختار ذهنی

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴ ق.ظ
ساختار ذهنی زنان و مردان با هم متفاوت است و درک برابری از مسائل زندگی ندارند.
زنان بسیار پیچیده تر از مردها رفتار و فکر می کنند و گاهی قادر هستند یک مساله کوچک و بی ارزش را بسیار بزرگ و با اهمیت جلوه دهند. به طوری که مردها از درک آن عاجز خواهند بود و نمی توانند بفهمند چرا شریک عاطفی شان چنین کاری را کرد یا چرا فلان حرف را به زبان آورد! یا مردها با سکوت های بی موقع شان می توانند موجب برانگیخته شدن خشم خانم ها بشوند.

اما واقعیت این است که هیچ یک از طرفین قصد بی احترامی یا لجبازی با یکدیگر را ندارند و خلقت آن ها به این صورت بوده.

در همین راستا، در ادامه این مطلب ۶ مورد از بارزترین تفاوت های فکری و رفتاری هر دو جنس را برایتان بازگو کرده ایم تا متوجه شوید که چرا زنان یا مردان گاهی چنین واکنش هایی از خود نشان می دهند. همراهمان باشید.

۷ عبارتی که زنان و مردان درک متفاوتی از آنها دارند

او (مرد): برای یک مرد، هر مکالمه ای می تواند نشانه یک مشکلی باشد که باید حل گردد. به همین خاطر، وقتی چنین جمله ای را می شنوند، تصور می کنند که دوباره مشکلی پیش آمده و همین امر آن ها را عصبی و نگران می کند.

او (زن): حرف زدن و ارتباط کلامی برای زنان به مفهوم عشق و محبت میان آن ها و همسرانشان است. بنابراین، درخواست برای حرف زدن لزوما دلیل خاصی ندارد و فقط می خواهند بی حوصلگی یا دلخوری را از بین ببرند.

 


۷ عبارتی که زنان و مردان درک متفاوتی از آنها دارند

او (مرد): مردها در اغلب موارد با سکوت و تفکر عمیق، سعی در درک مسائل دارند. به همین خاطر گاهی این طور به نظر می رسد که اصلا حواسشان نیست اما واقعیت این است که به طور دقیق و کامل به حرف های خانمشان گوش می سپارند.

او (زن): یک زن عموما نگرانی های خودش را با ابراز شگفتی، حرف ندا و تعجب مطرح می کند و برون ریزی احساسی دارد و حرف ها را هم سریعا به خودش گرفته و ممکن است ناراحت شود. مردها در بیشتر مواقع نمی توانند این مساله را درک کنند و به همین خاطر آزرده می شوند.

 


۷ عبارتی که زنان و مردان درک متفاوتی از آنها دارند

او (مرد): مردها از اینکه پیروزی ها خود را با دیگران شریک شوند خوششان نمی آید، به همین خاطر در انجام کارهای گروهی بسیار ناموفق ظاهر می شوندو  در برابر چنین پیشنهادهایی همیشه مقاومت به خرج داده و مخالفت می کنند.

او (زن): به ادعای دانشمندان، هورمونی به نام اکسیتوسین باعث می شود تا زنان اجتماعی تر از مردان باشند. خانم ها از انجام کارها به صورت گروهی بسیار خوشحال می شوند زیرا بدین واسطه می توانند به خودشان ثابت کنند که تنها نیستند.

 


۷ عبارتی که زنان و مردان درک متفاوتی از آنها دارند

او (مرد): مردها عموما چنین جمله ای را برای نیت خاصی بیان نمی کنند. در بیشتر مواقع، آن ها برای غلبه بر استرس و پیدا کردن راه حل مشکلات خاص چنین اقدامی می کنند.

او (زن): حتما شما هم این جمله ای که به صورت طنز گفته می شود که «از زنی که سکوت می کند باید ترسید» را شنیده اید. تا حدی این عبارت صحت دارد زیرا زنان عموما برای تنبیه همسرانشان سکوت کرده و به این ترتیب مردان خود را گول می زنند. به طوری که مردها نمی توانند چنین رفتاری را درک کنند.

 


۷ عبارتی که زنان و مردان درک متفاوتی از آنها دارند

او (مرد): مردها عموما قادر نیستند تا به طور همزمان روی چند مساله تمرکز کنند. بنابراین، کلمه «بعدا» برای آن ها یک واژه کاملا طبیعی است که نشان دهند اکنون ذهنشان درگیر موضوعی دیگری است و باید اول آن ار حل و فصل کنند.

او (زن): انجام چند کار به طور همزمان یکی از ویژگی های زنان است. آن ها به راحتی می توانند از یک کار به فعالیت دیگری سوئیچ کنند بدون اینکه در انجام هر کدام از آن ها خللی ایجاد شود. به همین خاطر است که شنیدن واژه «بعدا» برایشان حکم توهین و بی توجهی را دارد.

 


۷ عبارتی که زنان و مردان درک متفاوتی از آنها دارند

او (مرد): مردها به لحاظ احساسی ضعیف تر از زنان هستند و این مساله را می توان در حرف زدن هایشان متوجه شد. آن ها دایره لغات کوچک تری دارند و از صفات کمتری هم استفاده می کنند. به همین خاطر، وقتی می گویند «خوبه»، «مشکلی نیست» یا «باشه»، یعنی دقیقا منظورشان همین است.

او (زن): گفته می شود که زنان در طول روز دست کم ۲۰ هزار کلمه بر دهان جاری می کند که ۱٫۵ برابر بیشتر از مردان است. دلیلش هم این است که برای توضیح احساسات خود از انواع کلمه های توصیفی همانند «فوق العاده»، «عالی» و … استفاده می کنند. okay (باشه) را نوعی توهین تلقی می کنند.





فریلنسرینگ

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۰
سعید قائمی مرودشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی